Haber Arşivi

Sergi ve Söyleşi: Çerkes Karadağ




Fotoğrafçı Çerkez Karadağ'ın 23 fotoğrafından oluşan "Baleylim" adlı sergisi
Ege Üniversitesi Kampüs Kültür Merkezi Sanat Galerisi'nde 13 Şubat 2008 17:30'da açılacak ve 7 Mart 2008 tarihine kadar ziyaretçilere açık olacaktır.

Fotoğrafın hızla küreselleşen dünyamızda çok önemli bir silah olduğunu vurgulayan Karadağ’ın galerinin yanında yer alan konferans salonunda (Kampüs Kültür Merkezi Mötbe Salonu'nda ) bir de söyleşisi gerçekleşecek. 14 Şubat 2008 Perşembe günü saat 14:30'da gerçekleşecek söyleşinin konusu “Fotoğrafın Sanat Dili”.

İlk, orta ve lise eğitimini Ağrı’da tamamlayan Karadağ, bu dönemde öyküler yazıp yayınlamış ve tiyatro grubu kurmuş. 1978 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun olmuş. 1985 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Grafik Bölümü’nde lisansını tamamlamış. 1971 yılından bu yana grafiker, reklam yönetmeni, yayıncı, tanıtım fotoğrafçısı, film denetçisi olarak çalışan Karadağ, fotoğraf sanatı alanındaki çalışmalarının yanı sıra kuramsal çalışmaları ve kitapları ile de ülkemizde tanınmış bir yazar.

Fotoğrafın sadece deklanşöre basmak olmadığını; bir fotoğrafçının düşünsel, entelektüel alt yapısının sağlam olması gerektiğini vurgulayan Karadağ’ın dünyasında bu kez balerinler var.

“Beni fotoğrafın öncesi de ilgilendiriyor. Çünkü fotoğrafın öncesinde ciddi bir düşünce havasını, atmosferini yaşıyorsunuz. Ama bir fotoğrafın sonrasında üzerine kurduğum dünyayı iyi biliyorum. Çünkü bir fotoğraf benim düşlerimin veya hayal ettiğim şeylerin karşılığıdır. Çünkü o görüntüler ortaya çıktıktan sonra asıl serüven başlar.”

Ege Üniversitesi Kampüs Kültür Merkezi Sanat Galerisi
Ege Üniversitesi Kampüsü/Bornova
Tel: 0232 342 84 78, 0232 388 40 00/2019
kkm@mail.ege.edu.tr

Hiç yorum yok:

Twitter